Artikelen: Samenwerken
Samenwerken zonder communicatie? Vergeet het maar!
Mag ik nog even terugkomen op …..? Pfff
Even voor de duidelijkheid
Behoefte aan duidelijkheid hebben we eigenlijk allemaal. Tijdens mijn trainingen komt dit item bijna altijd bovendrijven. Want voor veel teamleden blijkt dat het begrip duidelijkheid niet dezelfde betekenis heeft. In dit artikel zal ik - aan de hand van een...
Een nieuw teamlid. Hoe zorg je voor een efficiënte integratie?
Elk team heeft te maken met verandering in teamsamenstelling. Er gaat er 1 weg en er komt weer een nieuwe collega bij. Zo’n wijziging heeft impact op iedereen en vraagt om een zorgvuldige behandeling. Want je wilt toch niet dat het nieuwe teamlid over een halfjaar...
Collegialiteit. Een belangrijke pijler van het teamsucces
Goede collegialiteit vormt een belangrijke pijler van het succes van het team. Volgens Wikipedia luidt de definitie: Collegialiteit houdt in dat je je collega’s helpt en ondersteunt wanneer dat nodig is. Klinkt logisch, maar in de praktijk blijkt dat collegialiteit...
Communicatie: 5 veel gemaakte fouten en handige tips
Een goede communicatie is één van de belangrijkste sleutels tot succes. Toch laat de communicatie nog al eens te wensen over. In de eerste plaats de onderlinge communicatie binnen het bedrijf, maar ook met de cliënten valt er nog veel te winnen. Hieronder een...
Samenwerken tijdens thuiswerken. Hoe doe je dat?
Heel wat mensen werken inmiddels al een tijdje gedwongen vanuit huis. Voor velen is dat wennen. Nu zit er wel een verschil tussen thuiswerken en samenwerken. Vanuit huis kun je vrij gemakkelijk je taken uitvoeren. Maar ik krijg steeds meer signalen dat samenwerken...
5 tips om de samenwerking te versterken
Samenwerken is voor de ene persoon heel vanzelfsprekend en voor de ander een terugkerende worsteling. Heb jij regelmatig het gevoel dat er teveel overlegd en gepraat wordt? En dat je de klus veel sneller geklaard hebt wanneer je het alleen doet? Dus waarom...
Waarom goede interne communicatie on top of mind bij elke organisatie moet staan
Communicatie en samenwerking vormen de bloedsomloop binnen elke organisatie. Goed kunnen samenwerken betekent niet per definitie goede vrienden met elkaar moeten zijn. Wel is het van belang dat mensen op een constructieve en respectvolle manier kunnen overleggen,...
Het is de toon die de muziek maakt. Maar hoe sla je nou de juiste toon aan?
We kennen allemaal de uitspraak wel: het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. En toch focussen we ons in gesprekken het meest op wat we willen zeggen en vergeten vaak het hoe. Zeker wanneer de spanning in het gesprek oploopt. We zijn ons minder of...
Ga niet met lege handen weg!
Met deze GRATIS video krijg je:
- Inzicht in gedragsstijlen
- Inzicht in communicatiestijlen
- Inzicht in jouw leiderschapsstijl
- Direct toepasbare tips, inspiratie en uitleg
- Een jaar lang toegang tot de video