Artikelen: Samenwerken

Teamspirit
Top 5 van Teamspirit Killers

Top 5 van Teamspirit Killers

Elke organisatie is gebaat bij een goedlopend team. Een goede teamspirit is een belangrijk onderdeel van succes. Het bevordert de betrokkenheid, collega’s hebben sneller iets extra voor elkaar over en de hele sfeer is positiever. Kortom de juiste teamspirit werkt...

Lees verder
5 frustraties van teamwork
5 frustraties van teamwork

5 frustraties van teamwork

In het boek De 5 frustraties van teamwork beschrijft Patrick Lencioni in gemakkelijk leesbaar en verhaalvorm vijf voor de hand liggende, maar gevaarlijke valkuilen voor teamwork. Deze vijf frustraties vormen over het algemeen een onderlinge verbondenheid. Om van...

Lees verder
de Power van Samenwerken
de Power van Samenwerken

de Power van Samenwerken

In de snelle dynamiek van onze huidige tijd is effectief samenwerken een sleutelfactor voor succes. En juist door die snelle dynamiek met nieuwe uitdagingen en organisatiestructuren is er in veel teams meer sprake van samen werken in plaats van samenwerken. In het...

Lees verder
Een groep is nog geen team
Een groep is nog geen team

Een groep is nog geen team

Help, mijn team is geen team! Dit is een regelmatig gehoorde kreet. En niet zelden blijkt het om een groep mensen te gaan dat nog geen team is. Een team is altijd een groep, maar een groep is niet altijd een team.   Wat is eigenlijk het verschil tussen een...

Lees verder
Luisteren
Je luistert niet!

Je luistert niet!

Communicatie bestaat uit zenden en ontvangen. Het lijkt zo eenvoudig als we het over praten en luisteren hebben, want dat doen we toch iedere dag? Thuis, bij de sportclub, op de werkvloer met collega’s en cliënten. Hoe komt het dan toch dat het zo vaak misloopt in...

Lees verder
Samenwerken
Effectief Samenwerken

Effectief Samenwerken

Regelmatig komt in gesprekken met leidinggevenden naar voren dat de samenwerking binnen het team beter kan. Het loopt niet soepel, de communicatie laat vaak te wensen over en tot overmaat van ramp groeit het aantal klachten van klanten. Na enig doorvragen blijkt...

Lees verder