Artikelen: Samenwerken
Effectief vergaderen. Dat kan echt!
Vergaderen is voor veel mensen een regelmatig terugkerend drama. Ineffectief vergaderen kost tijd, geld en slurpt energie. Er wordt veel gepraat, maar weinig besloten. Mensen raken verveeld. Niet zelden ontstaan tijdens vergaderingen irritaties en frustraties. Hoe...
Er hangt persoonlijk leiderschap in de lucht
De woorden persoonlijk leiderschap associëren veel mensen met leiderschapsfuncties van managers en leidinggevenden. Dat is een misverstand. Het gaat niet over leidinggeven aan anderen, maar leiderschap over je eigen leven en carrière. Wat is persoonlijk...
Top 5 van Teamspirit Killers
Elke organisatie is gebaat bij een goedlopend team. Een goede teamspirit is een belangrijk onderdeel van succes. Het bevordert de betrokkenheid, collega’s hebben sneller iets extra voor elkaar over en de hele sfeer is positiever. Kortom de juiste teamspirit werkt...
5 frustraties van teamwork
In het boek De 5 frustraties van teamwork beschrijft Patrick Lencioni in gemakkelijk leesbaar en verhaalvorm vijf voor de hand liggende, maar gevaarlijke valkuilen voor teamwork. Deze vijf frustraties vormen over het algemeen een onderlinge verbondenheid. Om van...
de Power van Samenwerken
In de snelle dynamiek van onze huidige tijd is effectief samenwerken een sleutelfactor voor succes. En juist door die snelle dynamiek met nieuwe uitdagingen en organisatiestructuren is er in veel teams meer sprake van samen werken in plaats van samenwerken. In het...
Waarom conflictvaardigheid nodig is voor teamsucces
Conflictvaardigheid en teamsucces klinkt in eerste instantie misschien als een contradictie, maar dat is het niet. Conflicten op de werkvloer komen namelijk regelmatig voor. En vaak zijn mensen goed in het vermijden van deze conflicten. Dat is logisch wanneer je...
Een groep is nog geen team
Help, mijn team is geen team! Dit is een regelmatig gehoorde kreet. En niet zelden blijkt het om een groep mensen te gaan dat nog geen team is. Een team is altijd een groep, maar een groep is niet altijd een team. Wat is eigenlijk het verschil tussen een...
5 eigenschappen van een succesvol team
Heb jij je wel eens afgevraagd waarom het ene team succesvol is en het andere niet? Opmerkelijk genoeg wordt de ontwikkeling van een team vaak aan het toeval overgelaten. Meestal wordt er zo nu en dan wel iets georganiseerd om de sfeer te verbeteren, zoals een...
Je luistert niet!
Communicatie bestaat uit zenden en ontvangen. Het lijkt zo eenvoudig als we het over praten en luisteren hebben, want dat doen we toch iedere dag? Thuis, bij de sportclub, op de werkvloer met collega’s en cliënten. Hoe komt het dan toch dat het zo vaak misloopt in...
Effectief Samenwerken
Regelmatig komt in gesprekken met leidinggevenden naar voren dat de samenwerking binnen het team beter kan. Het loopt niet soepel, de communicatie laat vaak te wensen over en tot overmaat van ramp groeit het aantal klachten van klanten. Na enig doorvragen blijkt...
Ga niet met lege handen weg!
Met deze GRATIS video krijg je:
- Inzicht in gedragsstijlen
- Inzicht in communicatiestijlen
- Inzicht in jouw leiderschapsstijl
- Direct toepasbare tips, inspiratie en uitleg
- Een jaar lang toegang tot de video