Checklist Effectiviteitsmeting Teams
Samenwerken is één van de belangrijkste competenties binnen organisaties. Effectief samenwerken is er de laatste jaren alleen niet gemakkelijker op geworden. We hebben o.a. te maken met flexplekken en het fenomeen thuiswerken heeft al enige tijd geleden zijn intrede gedaan. We kunnen whatsappen, skypen, de robot is in aantocht en we hebben te maken met allerlei andere technische snufjes zoals conference calls. Toch zouden we niet meer kunnen of willen zonder die vooruitgang. Maar soms moeten we weer een stukje ‘back to basic’ als het gaat om de daadwerkelijke samenwerking tussen teamleden.
Hoe staat het met ………
- de doelen en resultaten?
- inzicht in taken, rollen en verantwoordelijkheden?
- de teamcultuur?
- de interne communicatie?
- de procedures en werkafspraken?
Wat hebben teamleden nodig om effectiever samen te werken? Waarom werken bepaalde mensen niet mee? Waarom verloopt de samenwerking met de ene persoon altijd soepel en met de ander lijkt het vaak op een partijtje vrij worstelen. Hoe komt dat toch? Dat kan diverse oorzaken hebben.
Door de Checklist Effectiviteitsmeting Teams in te vullen wordt snel en duidelijk een eerste indruk weergegeven. Het laat zien waar de pluspunten en waar de pijn- ofwel verbeterpunten zitten.
Klik hier voor de checklist.
Ga aan de slag met de verbeterpunten om de teamsamenwerking effectiever te maken. Wil je de teamsamenwerking echt een extra impuls geven? Neem dan contact met mij op.